Olipa ihana viikko mökillä! Aurinko paistoi ja linnut lauloi. Miehet sai talkoilla saunalaiturinkin veteen, että pääsimme paremmin uimaan. Rannasta kahlaten on niin ällöttävää mennä, kun pohja on mitä on. Ja yhtenä päivänä yksinäinen joutsen ei päästänyt minua veteen ollenkaan. Vaihdopin paikkaa ja joutsen seurasi perässä. Heti kun lähdin  kahlaamaan, se pörhisteli siipiään ja suhisi. En uskaltanut haastaa riitaa sen kanssa, kun olen kerran nähnyt kahden joutsenen tappelevan, niin että toiselta veri lenti. Kamalia tappelupukareita. Pahoja poikia.

 Käsitöiden osalta on ollut hiljaista, pientä virkkailua. Sitä valkoista huivia ja vapaavirkkausta. Yhdellä naapurin tytölllä oli synttärit ja hänelle virkkasin pikkuisen kolikkopussin ja kännykkäkotelon. Semmoisen kaulassa roikutettavan. Lankaa jäi hieman ja lopusta virkkailin sopivien kivien ympärille pöytäliinapainot. Minulla on niitä verhorissoja ja semmoisella ne  kiinnitetään pöytäliinaan.

                 650865.jpg

Tuo kivi olisi voinut olla kauniimman muotoinen ja semmoisia minulla kyllä olisi paljon, kun olen niitä keräillyt pitkin rantoja, mutta en raasikinut niitä hienoja käyttää. Täytyi oikein etsiä rumia kiviä. Jos teen oikein etukäteen suunniteltuja painoja, sitten käytän niitä kauniin muotoisia. Voisi tehdä vaikka raidallisia tai mansikan näköisiä painoja. Meillä siellä tuulee aika usein, joten painoja pitää olla, jos haluaa ulkona pöytäliinaa käyttää. Isossa pöydässä en juurikaan käytä, mutta tässä pienessä "naisten pöydässä" kylläkin.